To build your own Itinerary, click to add an item to your Itinerary basket.
Already saved an Itinerary?
You are here: Information > Terms and Conditions
Vennligst les disse vilkårene før du foretar en bestilling. Det er viktig for begge parter at du har lest og forstått før du bestiller.
Alle bestillinger online må betales med et gyldig betalingskort. Husk å ha klart kort, med CVC og passord ved bestilling for å unngå problemer gå grunn av for langt tidsforbruk. Hvis kort blir avvist og du ikke får noen bekreftelse på e-post vil ofte kortselskapene beholde beløpet som et reservert beløp inntil 24 – 168 timer, men det er ikke belastet kortet som en transaksjon. Din kortutsteder kan gi deg informasjon om dette. Alle personlige opplysninger gis på en kryptert side hvor det er sikkert å oppgi opplysninger om deg selv og ditt betalingskort.
Ved bestillingsassistanse fra Destinasjon Røros pr. telefon eller e-post vil det påløpe avgifter/gebyrer.
Merk! Enkelte av våre underleverandører/produkteiere/samarbeidspartnere operer med andre avbestillingsvilkår i tillegg til våre. I disse tilfellene vil du få opplyst egne regler når du bestiller. Dette gjelder spesielt flybilletter, pakker, Rørosmartnan og andre arrangement.
Ingen refundering om avbestillingen har skjedd direkte til leverandør/produkteier.
BESTILLING / ENDRING /AVBESTILLING FRA KUNDENS SIDE
Det kan håndteres bestillinger til og med 9 personer i en og samme bestilling. Du kan bestille frem til klokken 1600 dagen før ankomstdato/aktuell dato. Betaling med gyldig betalingskort samtidig ved bestilling. Din bestilling er bekreftet og bindende når du mottar bekreftelse på e-post med bestillingsnummer.
Dersom arrangøren vil ta forbehold som knytter seg til bestemte sider ved en underleverandør, må dette bekreftes skriftlig.
Vi anbefaler alle våre kunder å skrive ut bekreftelsen og ta denne med på reisen.
Du må være over 18 år og ha rettslig handleevne for å foreta en bestilling for at den skal være gyldig.
Endring er alltid en avbestilling og ny bestilling for alle typer bestillinger.
Prisen på bestilt produkt kan endres fortløpende og prisen kan være en annen enn ved forrige bestilling.
Avbestilling – alltid skriftlig til booking@rorosinfo.com
OVERNATTING – hotell , vandrerhjem o.l. overnattingstyper
OVERNATTING – Private hytter, hus, leiligheter o.l.
AKTIVITETER
For bestilling av grupper over 9 personer ta kontakt med Destinasjon Røros tlf. 72410000. Her gjelder egne betingelser for bestilling og avbestillinger.
BILLETTER O.l.
PAKKER
Egne regler for bestilling, endring og avbestilling følger hver pakke – informasjon gis på hver enkelt pakke.
RØROSMARTNAN OG ANDRE ARRANGEMENT
Egne regler for bestilling, endring og avbestilling gis ved bestilling.
FLYBILLETTER
Travelnet Røros Flyservice er agent/formidler av flybilletter for mange flyselskaper, og det er leverandøren som er kontraktspartner.
Vi har således ikke noe ansvar for kontraktsmessig leveranse av de formidlede billetter.
Vær oppmerksom på at i forhold til flybilletter er det spesifikke vilkår knyttet til prisen. For eksempler kan flybilletter ikke endres eller refunderes eller og har andre betingelser knyttet til reiserute. Flybilletter selges alltid etter «best buy» prinsippet. Flybilletter til barn som reiser alene, ungdomspris og honnørpris kan ikke bestilles her.
Flybilletter kan ikke benyttes av andre enn den billetten er utstedt på.
Alle som skal reise til eller via USA uten visum må på forhånd registrere seg elektronisk via ESTA (Electronic System for Travel Authorization). Søkere som ikke godkjennes av ESTA må søke om visum for å reise til/via USA. Reisende som ikke har innhentet ESTA-godkjennelse kan bli nektet å gå om bord i flyet eller bli nektet innreise ved grensestasjonen.
Link: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Pass og visumforskrifter kan endres og du bør derfor sjekke med den aktuelle ambassaden i god tid før avreise. Det er ditt ansvar å være i besittelse av gyldig pass og eventuelt visum. Det anbefales å søke visum i god tid før avreise, da dette ofte kan ta litt tid. BookNorway tar ikke ansvar for kunder som ikke har riktige reisedokumenter. Det er ditt ansvar å kontrollere og overholde alle helsekrav.
Flybilletter kan ikke endres uten tillegg i pris – kontakt booking@rfly.no
Ingen refusjonsverdi på billetter som ikke benyttes eller avbestilles.
BETALING
Betaling skjer samtidig med bestilling med gyldig kredittkort.
Husk å ha klart kort, med CVC og passord ved bestilling for å unngå problemer gå grunn av for langt tidsforbruk.
Hvis kort blir avvist og du ikke får noen bekreftelse på e-post vil ofte kortselskapene beholde beløpet som et reservert beløp inntil 24 – 96 timer, men det er ikke belastet kortet som en transaksjon. Din kortutsteder kan gi deg informasjon om dette. Alle personlige opplysninger gis på en kryptert side hvor det er sikkert å oppgi opplysninger om deg selv og ditt kredittkort. Kun Røros Flyservice. Destinasjon Røros og leverandør av det produktet du har bestilt vil ha tilgang til ditt navn og din kontaktinformasjon.
AVBESTILLING OG ENDRING FRA LEVERANDØRENS SIDE
Avbestilling og regler – se ovenfor under pkt. 1
Avbestillingsforsikring er kunden selv ansvarlig for å ha og eventuelt henvende seg til eget forsikringsselskap hvis ikke normale avbestillingsregler ikke dekker eventuelt tap.
Forhold vi eller våre leverandører/samarbeidspartnere ikke er herre over, for eksempel værforhold, havari, tekniske problemer, arbeidskonflikter og tilsvarende (force majeure).
For lite antall påmeldte i forhold til oppgitte minimums deltakere.
Dersom slik avbestilling/vesentlig endring skjer skal arrangøren snarest mulig underrette kunden. Hvis kunden ikke aksepterer eventuelle foreslåtte alternativ på stedet, gis full tilbakebetaling når vi er informert fra leverandør/samarbeidspartner.
FORPLIKTELSER
Våre plikter:
Våre leverandører/underleverandører/samarbeidspartneres plikter:
Kundens plikter:
MANGLER
Det foreligger en mangel når det du får avviker fra det du har fått bekreftet.
Det foreligger også en mangel ved manglende eller unnlatende opplysninger om forhold som normalt er av betydning for bestilt produkt.
Det anses som mangel:
forsinkelser ved reiser
ved avvik fra vanlige vær- og temperaturforhold eller andre forhold av klimamessig årsak
forhold som skyldes ens egen forsømmelse
Selv om vi har gjort det meste for å sikre nøyaktighet og tilgjengelighet, kan enkelte feil forekomme. Når vi blir oppmerksomme på slike hendelser, vil vi gjøre vårt ytterste for at du hører fra oss. Vi forbeholder oss retten til å avbestille din bestilling og refundere beløpet uten ytterligere kompensasjon.
RETTING AV MANGLER
Kunden har rett til å kreve en mangel rettet, om dette ikke medfører uforholdsmessig store ulemper eller kostnader for arrangøren i forhold til mangelens betydning for kunden. Arrangøren har rett til å rette mangelen om han tilbyr dette senest i forbindelse med klage fra kunden. Kunden kan ikke motsette seg slik retting, dersom det er rimelig grunn til det.
Arrangøren kan ikke kreve at kunden bærer merutgiftene ved retting av mangler.
Om mangelen ikke rettes på tilfredsstillende måte har den reisende krav på prisavslag. Dette gjelder likevel ikke dersom mangelen skyldes force majeure. Prisavslag beregnes med utgangspunkt i produktets pris og skal tilsvare mangelens betydning.
REKLAMASJONER, KLAGEFRIST OG FORBEHOLD OM FEIL
Hvis feil eller avvik oppdages underveis i forhold til de reisedokumenter du har mottatt, og forholdet ikke kan rettes på stedet, vennligst ta kontakt med booking@rorosinfo.com så snart som mulig og senest innen 4 uker.
Vi tar forbehold om endringer og feil på våre hjemmesider. Alle opplysninger gis med forbehold om forandringer som kan ha kommet til etter at dette ble lagt ut. Det tas forbehold om eventuelle skrivefeil.
REISEGARANTIFONDET – RGF
Vi tar ansvar for alle reiser som dekkes av den Norske pakkereiseloven. For produkter som ikke er beskyttet av pakkereiseloven aksepterer vi kun ansvar for feil knyttet til vår egen reservasjonstjeneste. Alle andre krav skal løses mellom kunde og leverandøren.
Kunde som bruker det innkjøpte pakkeprodukt helt eller i det vesentlige i forbindelse med offentlig virksomhet, forretningsdrift eller lignende kan ikke påberope seg rettigheter han ellers måtte ha etter Lov om pakkereiser.
Reisegarantifondet, postboks 227 Sentrum, 4001 STAVANGER
Tlf.: 51 85 99 40 E-post: firmapost@rgf.no
TVISTER
Hvis det oppstår uenighet om forståelsen av denne kontrakt eller arrangørens reisevilkår ellers, og tvisten ikke løses i minnelighet, kan den reisende bringe saken inn for Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser innen 4 uker (gjelder pakkereiser).
Både kunden og arrangøren kan bringe Reklamasjonsnemdas avgjørelse inn for de alminnelige domstoler.
Reklamasjonsnemnda for Selskapsreiser, Postboks 2924 Solli, 0230 Oslo
Røros Flyservice RRS AS
Røros lufthavn Postboks 123
7361 RØROS
Tlf.: 72 41 39 00
E-post: booking@rfly.no
Destinasjon Røros AS
Peder Hiortgt. 2
7374 RØROS
Tlf. : 72 41 00 00
E-post: booking@rorosinfo.com
Peder Hiorts gate 2
NO-7374 Roros
Norway
Phone: +47 72 41 0000
Email: post@rorosinfo.com
Org.nr. 930 710 652
Monday - Friday: 10:00 - 16:00 (10:00 - 17:00)
Saturday: 10:00 - 14:30 (10:00 - 16:00)
Sunday: Closed (10:00 - 16:00)